K čemu používáme internet?

Na sledování videí přes internet se nedávno zaměřila studie Českého statistického úřadu. Podle této studie své oblíbené pořady sleduje prostřednictvím internetu již 4,2 miliónů lidí v ČR. Tomuto trendu se tak přizpůsobily všechny větší televizní stanice. Od roku 2010 vzrostlo v České republice sledování televize na internetu o 10%, přičemž on-line vysílání dávají přednost více muži než ženy.

byznys na internetu
Internetové televize

· V posledních letech přibývá internetových televizí, které nemají svůj protějšek v klasickém televizním vysílání, ale fungují pouze on-line, například Stream či Playtvak. Tyto stanice sleduje v současnosti 21% dospělých, nejoblíbenější jsou u mladé generace.
· Náročnější diváci, kterým nestačí nabídka internetového vysílání televizních stanic, si mohou zaplatit přístup do placených katalogů pořadů, například Netflix nebo HBO GO. Češi jsou ale v jejich sledování až na konci evropského žebříčku. Nejvíce tyto stránky využívají Dánové a Švédové.
· Nejrozšířenější stránky pro sledování videí jsou pochopitelně platformy typu YouTube nebo Vimeo, které poslouchají hlavně studenti. Sledování těchto stránek je nejoblíbenější formou sledování videa on-line i v ostatních státech Evropské unie Nejvíce se na ně dívají obyvatelé Lucemburska, Dánska a Švédska.

bloggeři a MacBooky)
Televize a domácnosti

· Celkem 11% domácností uvádí, že mají televizi s připojením k internetu a internet na daném zařízení používají. Ve skutečnosti se ale připojuje na internet jen 5% dospělých osob, ostatní používají Smart TV pouze ke sledování klasického televizního vysílání.

Využití internetu

· Češi nejvíc internet využívají pro vyhledávání, návštěvy sociálních sítí jsou až na třetím místě. Druhé pořadí pak zůstává posílání e-mailů. On-line zpravodajství se těší oblibě u téměř poloviny Čechů. Čím vyšší dosažené vzdělání, tím více lidé využívají e-mailovou komunikaci.
· Přes 50% lidí ve všech věkových skupinách kontroluje e-mail několikrát denně. Sociální sítě v Česku využívají více ženy než muži. Se zvyšujícím se věkem klesá zájem o sociální sítě.